KRL

Til toppen Andre trossamfunn og religioner
Buddhistforbundet i Norge
Informasjon om Buddhistforbundet og buddhismen i Norge.
Jøder i Norge
Her kan du finne masse informasjon om jødedommen og jødene i Norge.
KRL ressurser for mellomtrinnet.
Her finner du mye om alt i KRL på mellomtrinnet.
Mormonerne
Jesu Kristi kirke av de siste dagers hellige eller mormonerne som de ofte kalles, kan du finne mer ut om på disse sidene.
Mormonerne 2
Her finner du bilder og forklaringer på hva mormonerne (Jesu Kristi kirke av de siste dagers Hellige) tror. Grei side for deg som vil finne litt mer ut om dette.
Omskjæring
Lurer du på hva omskjæring er for noe? Her kan du få svar på dette.
Sikhisme 2
Her kan du finne mye fakta og bilder om sikhisme, men sida er på engelsk slik at du må kunne forstå dette.
Til toppen Annet
Human-Etisk forbund
Her er hjemmesidene til Human-Etisk forbund.
Klara Klok
Dette er ei side for ungdom og unge voksne der du kan stillle spørsmål om ting du lurer på som du kanskje ikke har lyst til å stille noen som vet hvem du er. Du kan være helt anonym og det er fagfolk som svarer på spørsmålet ditt. Emnene de tar for seg er; helse, forhold og familie, rusmidler og seksualitet.
Til toppen Filosofi
Aristoteles 2
Her kan du lese mye fakta om Aristoteles.
Aristoteles 5- sitater
Her kan du lese ulike sitater av Aristoteles.
Descartes 2
Her kan du lese mer om filosofen René Descartes.
Filosofitenkning
Hvilke valg skal man ta? Her finner du filosofiske spørsmål fra teksten om Scylla og Karybdis fra gresk mytologi.
Kierkegaard 2
Her er en dansk side som viser en tidstavle over Søren Kierkegaards liv.
Platon - sitater
Her kan du lese noen sitater av Platon.
Sokrates - sitater
Her kan du lese sitater av Sokrates.
Til toppen Kristendom
Den norske kirken
Dette er hjemmesidene til den norske kirke. Her kan du finne lenker til de ulike bispedømmene. Du kan også lese om hvordan dåp, vigsel, gravferd og gudstjeneste foregår.
Til toppen Kristne organisasjoner og menigheter
Baptistkirka
Her kan du lese om baptistene i Norge. Under "Verdt å vite" finner du ut mer om baptistene.
Den anglikanske kirke
Her kan du lære mer om den anglikanske kirke.
Den katolske kirken
Dette er hjemmesiden til den katolske kirken. Her kan du finne ut mer om den.
Frikirken
Her kan du lese om den evangelisk lutherske frikirke i Norge.
Imikirken i Stavanger
Her kan du få vite hva Imikirken er og hva de står for.
Karisma Senter
Karisma Senter er en karismatisk menighet som ligger på Stokka i Stavanger. Her finner du hjemmesidene deres.
Misjon uten grenser
Her finner du hjemmesidene til misjonsorganisasjonen MISJON UTEN GRENSER . De er en del av den internasjonale organisasjonen Mission Without Borders som ble grunnlagt i 1960. Misjon uten grenser jobber med barn på barnehjem og fattige familier i Øst-Europa.
Misjonsalliansen
Misjonsalliansen er en misjonsorganisasjon som driver mange spennende prosjekter bl.a. mikrokreditt. Her er hjemmesidene deres.
Misjonsselskapet (NMS)
Her finner du hjemmesidene til en av Norges eldste og største misjonsorganisasjoner, Det Norske Misjonsselskap. NMS samarbeider med kirker i 13 land på fire kontinenter og har ca 150 misjonærer i arbeid til enhver tid. Hovedkontoret til NMS finner du her i Stavanger på Misjonsmarkå.
Salem i Stavanger
Her finner du hjemmesidene til Salem Misjonsforsamling i Stavanger. De holder til i Bergjelandsgata og hører til Norsk Luthersk Misjonssamband.
Vatikanet
Paven som er overhode for katolikkene, holder til i Vatikanet som ligger i Italia. Her finner du hjemmesidene til Vatikanet.
Til toppen KRL-ressurser
KRL-ressurser for småskolen
Her finner du mye om alt i KRL for småskolen.
Til toppen Livets gang
Begravelse - gravferd - kremasjon
Her kan du lese om alt som har med en begravelse å gjøre; alt fra pris til sermoni. Du kan også lese om kremasjon.
Borgerlig konfirmasjon
Her kan du lese mer om innholdet i borgerlig konfirmasjon.