Kunst og håndverk

Origami - papirbretting
Ideer og instruksjoner
Tovet tøffel.
Strikk og tov tøfler til hele familien. Strikkes i ett stykke. Enkelt for nybegynnere.
Tovet veske.
Strikk og tov en veske.Enkelt selv for nybegynnere.
Til toppen Arkitektur
Arkitektur i store byer
Her vil du finne informasjon og bilder om ulik arkitektur i storebyer. Det er også en link til norske kirker. Dette er en spennende side. Den passer fra 5. klasse og oppover.
Kulturnettet
Her vil du finne mye forskjellig informasjon, alt fra arkitekter og byggverk til utstillinger. Siden passer best fra 6. klasse og oppover.
Ringebu Stavkirke
Her finner du informasjon og bilder av Ringebu Stavkirke. Siden passer fra 5. klasse og oppover.
Til toppen Klesdrakter
Andenes Husflid
Her kan du finne ut mer om bl.a. Svalbardbunaden og Nordlandsbunaden. Siden passer fra 4. klasse og oppover.
Folkedrakter
Her kan du følge utviklingen innen folkedrakter gjennom tidene. Siden passer fra 4. klasse og oppover.
Til toppen Kunstnere
Claude Monet
Her vil du finne mange av hans bilder. Klikk på dem, for å få dem opp i større format. Siden passer fra 4. klasse og oppover, hvis en bare er ute etter å se på bildene. Teksten er på fransk og engelsk og passer nok for høyere trinn.
Til toppen Museer
Drammen Museum
Her finner du utsnitt og informasjon om deres ulike samlinger. Denne siden er verdt et besøk. Siden passer for 6. klasse og opppover.
Galleri Asur
Her vil du finne bilder og informasjon om flere kunstnere bl.a. bl.a. Morten Krogh, Jan W. Sæther, Magne Furuholmen, Mai Cheng Zheng, Tore Aarholt. Siden passer fra 4. klasse og oppover.
Mælen Kulturgalleri
Her vil du finne ulike former for kunst representert, en spennende side. Siden passer fra 4. klasse og oppover.
Rolf Grieg
Her finner du Rolf Grieg sitt internett galleri. Her kan du se mange av hans kunstverk. Siden passer fra 5. klasse og oppover.
Til toppen Oppgaver og aktiviteter på nettet
Coloring page
Her kan elevene utfolde seg ved å male på internett. Siden passer fra 1. klasse og oppover. De minste må nok ha hjelp til å finne fram på siden.
Tegninger
Her kan du printe ut ulike tegninger, som elevene kan fargelegge for hånd. Gjennomgangsfirguren er et pinnsvin. Siden passer fra 4. klasse og oppover, når de skal finne fram selv. Ellers kan mindre barn også fargelegge det som er printet ut.